Certificats UrbanÃstics
Descripció
Aquest tràmit us permet sol·licitar l’emissió dels següents certificats urbanístics:
- Compatibilitat urbanística: certificat acreditatiu de la compatibilitat urbanística d’una activitat amb el planejament vigent, i la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics que exigeixi l'activitat.
- Qualificació urbanística: certificat acreditatiu de la qualificació urbanística d’un o d’uns terrenys, on s’indica les seves condicions d’urbanització.
- D’antiguitat i legalitat: certificat acreditatiu de l’antiguitat i legalitat d’un immoble
Documentació a aportar
Les dades i documents a aportar varien en funció del tipus de certificat que se sol·licita i són els següents:
Certificat de compatibilitat urbanística:
- Plànol de situació i emplaçament de la finca.
- Memòria descriptiva de l'activitat projectada que descrigui la seva naturalesa i característiques principals.
- Indicar les necessitats d'ús i aprofitament del sòl i subsol.
- Requeriments de l'activitat respecte als serveis públics municipals.
Certificat de qualificació urbanística:
- Dades d’identificació de la finca sobre la qual se sol·licita el certificat.
- Plànol de situació i emplaçament de la finca.
Certificat d’antiguitat i legalitat:
- Dades d’identificació de la finca sobre la qual se sol·licita el certificat.
Normativa
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme.
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.
- Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS).
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Termini de Resolució
Un mes
Silenci administratiu
Positiu a efectes de sol·licitud de les llicències urbanístiques que es demanin durant el termini de 6 mesos, que s’hauran d’atorgar si el projecte s’ajusta a les normes vigents en el moment de la sol·licitud del certificat.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Quin cost té:
Segons ordenances municipals
Quan es dóna resposta:
El perÃode mà xim és de tres mesos amb carà cter general
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona titular dels terrenys o el seu representant
Cal aportar:
- És necessari el DNI, NIE o passaport del sol·licitant
Canals de tramitació:
-
Telemà ticament
-
Presencial