Comunicació prèvia per la primera utilització i ocupació dels edificis i construccions
Comunicació prèvia urbanística de primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions d’acord amb l’article 187bis.b) de la Llei d’urbanisme
Un cop finalitzades i prèviament a la primera utilització i ocupació de l’edifici o la construcció executada d’acord una llicència urbanística atorgada s’ha de presentar la comunicació prèvia acompanyada dels documents requerits.
Només es pot utilitzar i ocupar l’edifici o la construcció de què es tracti després que hagi transcorregut el termini d’un mes des de la presentació de la comunicació prèvia sense que des de l’ajuntament us hagi manifestat la disconformitat de les obres executades amb el projecte tècnic autoritzat i/o les condicions de la llicència urbanística atorgada
Període de l’any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Requisits previs
- Les actuacions que es comuniquen han de ser compatibles amb la normativa i el planejament urbanístic aplicable.
- Disposar del certificat final d’obra expedit per la direcció facultativa de les obres i amb el contingut mínim establert per la normativa.
- Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Preu
La taxa que estableix l’ordenança fiscal.
Mitjans de pagament
El que estableixi l’ordenança fiscal.
Normativa
- Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.
- Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació (CTE).
- Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat.
Termini de resolució
No hi ha resolució.
Només es pot utilitzar i ocupar l’edifici o la construcció de què es tracti després que hagi transcorregut el termini d’un mes des de la presentació de la comunicació i el certificat a què fa referència article la normativa urbanística aplicable o, si s’escau, de l’esmena de la comunicació o l’aportació dels documents requerits, sense que l’Ajuntament hagi manifestat la disconformitat de les obres executades amb el projecte tècnic autoritzat i les condicions de la llicència urbanística atorgada.
Silenci administratiu
No opera.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès
La comunicació és el document subscrit per la persona interessada amb què es posa en coneixement de l’Ajuntament els actes que pretén dur a terme i que s’hi especifiquen.
La comunicació no atorga a la persona interessada facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
Quin cost té:
La taxa que estableix l’ordenança fiscal
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona promotora
Cal aportar:
-
Formulari electrònic o model normalitzat de comunicació prèvia degudament emplenat.
- Justificació del compliment de les obligacions fiscals i garanties corresponent.
-
Documentació tècnica amb el contingut mínim següent
- Identificació de la llicència que ha autoritzat el projecte sobre el qual s’insta la primera utilització i ocupació parcials.
- Plànols as-built amb les modificacions introduïdes i comunicades a l’obra respecte del projecte autoritzat.
- Documentació fotogràfica de la part de l’edifici acabat i de l’entorn.
- El certificat final d’obra expedit per la direcció facultativa de la part d’edifici o la construcció acabada, amb el contingut establert per la legislació sobre ordenació de l’edificació i visat pel col·legi professional competent.
- L’acta de recepció de les obres d’urbanització, si escau en el cas de simultaneïtat d’obres d’urbanització i d’edificació.
- El certificat amb la justificació del cost real de la part de les obres executades.
-
Documentació de la instal·lació de telecomunicacions de l’edifici, si escau
- Butlletí signat per l’instal·lador amb segell d’entrada a la Generalitat per a edificis de 2 a 20 habitatges.
- Certificat signat per un tècnic competent amb segell d’entrada a la Generalitat, per a més de 20 habitatges.
- Justificant o certificat d’abocament controlat de runa i excavació, expedit per un abocador autoritzat per la Junta de Residus de la Generalitat de Catalunya, si escau
- Justificant de la sol·licitud d’alta en l’impost de béns immobles de naturalesa urbana o de la declaració de l’alteració cadastral de la finca, segons sigui el cas.
Canals de tramitació:
-
Presencial
-
Telemàticament