Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats
Descripció
És l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis que s'ha de sol·licitar preceptivament per l’administració local durant la tramitació de la llicència d’obres o d’activitats, per aquelles activitats permanents que son considerades de risc important en matèria d’incendis, i per tant, incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, i una vegada executades les mesures corresponents, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis.
Amb caràcter general també podeu fer la sol·licitud d’aquest informe directament a Bombers de la Generalitat de Catalunya mitjançant l’enllaç específic del tràmit que ofereix Canal Empresa, facilitant-se així el seguiment des de la vostra Àrea Privada.
Organisme competent / Responsable
Generalitat de Catalunya
Àrea tramitadora
Ens local: l'àrea municipal de gestió o la unitat tramitadora de les activitats i les llicències.
Període de l'any en què es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini de sol·licitud
Prèviament a l'inici de l'activitat o obra.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Impresos del tràmit
Formulari de sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats.
Normativa
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Termini de Resolució
L'Administració té l'obligació d'emetre l'informe de prevenció en el termini de dos mesos a partir de la data d'entrada de la sol·licitud d'informe al registre de la direcció general competent en matèria de prevenció i extinció d'incendis.
Silenci administratiu
En el cas que, un cop transcorregut aquest termini no s'hagi emès l'informe, s'entén que l'informe és favorable.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès
L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos.
No caldrà realitzar novament aquest tràmit:
- En el supòsit d’haver ja obtingut prèviament l’informe previ d’incendis.
- En el supòsit d’un canvi de titularitat.
- En el supòsit que no hi hagi modificacions significatives respecte d’un informe d’incendis previ obtingut prèviament.
Quin cost té:
La taxa que estableixi l’ordenança fiscal.
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona fÃsica o jurÃdica que vol tramitar una llicència d’obres o exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Cal aportar:
- Sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats, d'acord amb aquest model normalitzat
-
Portada de la documentació tècnica (formulari SP01 del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya)
- Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d'incendis
- En cas d'actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
Canals de tramitació:
-
Telemà ticament
Requereix autenticació
Tramitar ara